Woda i ląd
Obecnie Afsluitdijk to coś więcej niż zapora chroniąca przed powodzią. To także autostrada, z której codziennie korzystają tysiące ludzi. Afsluitdijk można też przejechać na rowerze lub przejść pieszo i cieszyć się wspaniałym widokiem: z jednej strony Morza Wattowego, a z drugiej jeziora IJsselmeer.Afsluitdijk to zapora do długości 32 km, zbudowana w latach 1927–1933 i łączy prowincje Fryzja i Holandia Północna. Jest ważną częścią tzw. Zuiderzee Works. W pierwszym etapie prac zatoka Zuiderzee została odgrodzona zaporą i zamienioną w słodkowodne jezioro IJsselmeer. Druga część planu to było osuszenie terenu i powstanie nowego lądu. Ostatecznie utworzono trzy poldery a na największym z z nich powstała nowa prowincja Flevoland. Projektodawcą największego w historii projektu zamiany dna morza w ląd był inżynier Cornelis Lely. Do realizacji tego planu przyczyniła się wielka powódź, która nawiedziła Niderlandy w 1916 r.